RE: OT Moment šroubováku

Zdeněk zdej na atlas.cz
Čtvrtek Červenec 14 16:27:53 CEST 2016

Řekl bych, že na přesné momenty se dá jít jen s momentovým klíčem. Případně
si podle momentového klíče "zkalibrovat" ty čísla na šroubováku.
Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ales
Prochaska, Divesoft
Sent: Thursday, July 14, 2016 3:24 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Moment šroubováku

Obávám se, že ty datasheety nejsou ani tak nesehnatelné, jako spíš že moment
není zvykem uvádět ani zaručovat. Vychází se jen z otáček/řezné rychlosti
pro daný materiál. V katalozích závitníků (hledejte Emuge-Franken, Coromant,
Guhring, ...) bývají i třeba grafy a nomogramy pro volbu pracovních podmínek
na škále výkon/životnost, ale ty krouťáky ne. Ono by se s tím v běžné
sériové výrobě stejně nedalo nic dělat.

Aleš Procháska