Autonomne auta

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 13 09:35:41 CEST 2016

No pochopitelne toto je aj moja motivacia.

>Myslím, že o této technologii se psalo v knize "Neználek ve sluneèním
>mìstì" :-)

No, presne to, akurat namiesto sodovkovej technologie (mimochodom v inom
seriali osvedcenej aj pre kozmicke lety) nieco zo sucasnosti.

Praveze nie. Teda technicky, ak zoberiete "sily" ciste mechanicky, tak
urcite ano; ale ak to vezmete ako "snahy a ich motivacia", tak nie.
Automobilky nemaju na tomto praziadny zaujem a podla vsetkeho ani
schopnosti, ako to dokazuju ich "snahy" napr. v smere elektromobilov
(korunovane sialenymi peniazmi vyhadzovanymi na nezmysly v smere pouzitia
vodika a zosmiesnene uspechom Tesly) alebo v smere bezpecnosti (kam ich
museli dofackat v 50tych rokoch nasilim) ci nedavno rozoberanych
navigacii. Odhliadnuc od zriedkavych a lokalnych (v case aj priestore)
vynimiek, ide im len o PR a o veci, ktore su "moderne" (citaj aktualne
predajne). Skratka a dobre,

Ale ja som tu nechcel plkat o ludizme, ale chcel som realnu diskusiu. Kecy
o extrapolacii zvysovania vypoctoveho vykonu atd. prosim prenechajte
"odbornym" novinarom a menezerom a spravajte sa ako vzdelani technici. A
do auta s rozoznavanim obrazu si, no prosim, pokojne mozete sadnut, ale je
to to iste ako sadnut do F1 - nevravim ze to za konkretnych okolnosti
nefunguje, ale s realnou kazdodennou dopravou to ma len marginalne stycne
body.

Mna len zaraza, ze kym na takuto vyzvu (citaj: otvorenu provokaciu) pred 5
rokmi na mna pritomni robotici - ti co sa nahanaju autickami po parkoch -
bez vahania hromadne vyskocili a predbiehali sa, kto mi da silnejsie po
papuli, teraz je z ich strany ticho. To moze podla mna znamenat tri veci:

a) pochopili, ze mam pravdu, a teraz sa hanbia
b) stratili sa v marnych snahach o pouzitie tych radarov a kamier
c) vyhynuli

A ani jedno z nie je dobra sprava.

wek