OT recept, was OT novy sporak

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Úterý Červenec 12 18:43:05 CEST 2016

Proč bych se nepodělil, když už jsem to sem napsal.

1) na velký hořák se vejdou 2 lilky. Takže vemu lilky a udělám do
každého cca 8 vpichů špičkou nože (do hloubky asi 1 cm). Toto je
nezbytné, jinak lilek exploduje (stalo se mi v troubě).
2) pak je zabalím samostatně do alobalu. Poku je v alobalu trhlinka nebo
škvírka, v zásadě to nevadí.
3) pak je dám proti sobě na ten zapálený největší hořák. Lilek je tedy
částečně na mřížce a částečně na středu hořákové růžice. Intenzita
plamene asi v polovině mezi min a max.
4) asi po 10 minutých lilky vždy pootočím, případně ke konci obrátím z
polohy stopkami ven na stopkami dovnitř. Na místech vystavených plamenu
lilek vždy znatelně změkne, což usnadňuje závěrečné fáze polohování -
tam kde je to málo měkké, strčit nad plamen.
5) celé to trvá asi hodinu.

Souvislosti:
a) hotový produkt je chutnější než při pečení jen v troubě
b) nečekejte, že sporák bude čistý jako na začátku
c) máte-li úzkostlivou manželku nebo někoho obdobného, dělejte to, když
není doma
d) popis viz
http://www.flora.cz/pomazanka-z-peceneho-lilku-s-vlasskymi-orechy.php
dole. Třeba tady to předehřívají dokonce na přímém plameni, ale
dodělávají v troubě http://veganodaktyl.veganka.cz/?p=1569 případně
http://www.tastejourney.cz/2015/04/nebesky-nadychany-lilkovy-dip/

Konec je asi víceméně vždy stejný:
vydlabat změklou dužinu
přidat tahinu
přidat citrónovou šťávu, osolit a rozmixovat
na povrch hotového produktu nalít trochu olivového oleje a posypat
sladkou červenou paprikou

Lilky jsou teď levné, takže přeji úspěch

Martin M.