Autonomne auta

Jindroush jindroush na seznam.cz
Úterý Červenec 12 15:44:29 CEST 2016

Navic nesmime zapomenout na to, ze i ruzni lide umi s textem ruzne (viz
Blesk) a ze opravdovych prekladatelu je minimalne. Text je vyrazove
omezeny a chybi v nem urcite mnozstvi informaci, ktere si domyslime z
kontextu (coz je napr. silne znat u rozpoznani reci, ktera nabizi uplny
ptakoviny) a na to proste zatim nemame prostredky, jak to do tech
pocitacu dostat, aby se naucily na neco takoveho vytvorit semanticke modely.

Najdete si napr. i neco tak jednoducheho, jako je sentiment analysis
(zda je text kladny nebo zaporny k subjektu). To, co jsem videl a s cim
jsem si hral, to bylo hrube hadani z kristalove koule, ktere se proste
neustale na lidmi napsanem textu pletlo.  A to bylo pro podstatne
jednodussi anglictinu. Nakonec jsem to zahodil a resil to jinymi
prostredky (byl to 'domaci ukol' pro jeden kurs na Coursere, kde se
procesovalo hodnoceni restauraci).

J.