Autonomne auta

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Červenec 12 11:29:09 CEST 2016

Právě že to, co dělá syn, už vůbec není "programování ze staré školy". Tam o programování jde až v poslední řadě (nacvaká to cvičená opice). Tam jde o šílenou matematiku těch algoritmů a matematické dokazování na co stačí a na co ne, a jejich matematická optimalizace. Zkrátka matika, matika, matika a matika, pak přepsání do kódu a možná trocha optimalizace na dané procesory. Ale to dělá jednotky procent. Důležitá je optimalizace z matematického hlediska - hledání lepších algoritmů, ta může udělat naprosté zázraky.
Mě na tom mrzí to, že do toho už vůbec nevidím. Umím jen žasnout, co a jak rychle to dělá, ale tam moje chápání končí. Cítím na tom takový ten vlak, který začne člověku v životě ujíždět a už ví, že nemá šanci ho dohnat.

Jakub Šerých