bezpecnostny spinac prietoku

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Červenec 8 14:34:31 CEST 2016

Dne 8.7.2016 v 14:19 milger napsal(a):

> rad by som vyriesil akusi "bezpecnostnu poistku" proti vytopeniu a uniku
> velkeho mnozstva vody pri poruche rozvodu vody.
> Predstava je vlozit do privodneho potrubia nieco ako "limiter prietoku s
> vypinanim". Nemalo by to byt ovplyvnene beznou spotrebou vody, reagovat
> by to malo iba pri "nadnormalnej" spotrebe vody. Pracovat by to malo
> nejako tak, ze napr. po vyteceni napr. viac ako 50l/min to odstavi privod.
>
> Je jasne, ze riesenie v podobe Prietokomer+Elm.Ventil+Riadiaca
> Eelktronika existuje a da sa zrealizovat.
>
> Otazka je, ci existuje nieco podobne ako ciste mechanicky prvok, bez
> [...]

Obávám se, že to je trochu neřešitelné.
Reálně při prasklém potrubí není o mnoho větší průtok, než si udělá
pračka a nebo záchod při svém napouštění. Je to spíš otázka času jak
dlouho to množství vody protéká a hlavně kam teče. Taková koupelna se
celkem dobře vytopí vodou vypouštěnou z pračky a tomu uzavření přívodu
vody nepomůže ani trochu.