Prehravani zvuku z MCU

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červenec 6 23:29:54 CEST 2016


Já bych to udělal jinak - tak jak se to dělá na hudebních nástrojích. 
Částečně jsou tak uělané zvuky vláčků, jak tu kdosi zmínil.

Zvuk má:

základní tón se svými harmonickými, a subharmonickými
netransponovatelné ruchy
amplitudovou a kmitočtovou obálku, které se mění a nemění (rezonance) se 
silou úhozu (zátěž motoru) a základním kmitočtem

Musíte zvuk dekomponovat, abyste získal jednotlivé složky, řekl si co pro 
vás není podstatné a podle toho zvuk syntetizoval.

To celé by se dalo udělat na jednoduchém analogovém syntezátoru ála WP-20 
microsynth (tam jde udělat i zvuk dvanáctiválce). Čtyřoperátorový FM 
syntezátor by to zvládl taky, možná by ale bylo potřeba spřáhnout více 
zvukových jednotek. Aditivní syntéza by toto měla taky zvládnout. Granulární 
syntéza by byla na naprogramování nejjednodušší. Potřebujete pouze 
vytvořit - "osekat" zvuky, které se mění a které zůstávají - to ale není 
zrovna snadný úkol, mnohem jednodušší je analýza a syntéza. Záleží ale na 
vás, jak moc dokonalý zvuk chcete.

Pak bych to krmil jako MIDI nástroj.

S Arduinem a knihovnou Mozzi synth by to zřejmě bylo možné taky, jenom si 
musíte rozmyslet, kterou syntézu použijete.



----- Původní zpráva ----- 
Od: "Admin HWnews" <hwnews na cncnet.info>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 6. července 2016 16:49
Předmět: Re: Prehravani zvuku z MCU


No to prave podle toho pokusu s resamplovanim smerem dolu treba asi
nebude. Tim, ze jdou ty frekvence dolu tak to nezni tak plechove a
naopak to jde vic do basu coz je dobre.

RV

Dne 6.7.2016 v 14:51 Zuffa Jan napsal(a):
> Napada ma, ze okrem resamplovania
> je potrebne ciastocne menit aj pitch.
>
> j.
>
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list