USB zvukovka a "USB" "reproduktory"

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Úterý Červenec 5 23:26:08 CEST 2016

Upřimně měl jsem dvoje repro napájené z USB, a vždycky mi vrčeli, tak jsem
to vzdal.
Ale dost zklamání, asi to dělá můj stolní počítač, protože je spousta lidí,
kterým to

funguje.

 A pak mám repráky teda spíš lištu pod monitor k dellu od dellu, který se
chová jako

zvukovka a bere napájení z usb a ten je naprosto v pohodě... T

akže když se chce tak to jde...

Zdeněk Aster

---------- Původní zpráva ----------
Od: konfera na efton.sk
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 5. 7. 2016 21:46:57
Předmět: USB zvukovka a "USB" "reproduktory"

"U rodicov v malom meste vyvstal problem "tu a teraz" vyriesit zvuk na PC,
kde z nejakych dovodov nie je funkcna zvukovka a do toho PC nemam chut
nejako zasahovat. Moja predstava bola reproduktorcek ci par, z ktoreho trci
USB kabel - pripojim do PC a hra. Presiel som poltucta obchodov a obchodikov
a pochopil som, ze "USB repro" sa sice da kupit cez pult, ale ze to znamena
bez vynimky "napajane z USB, zvuk cez 3.5mm jack" (ale treba povedat, ze
vsade sa ochotne ponukli, ze mi presne to, co chcem, objednaju). Nakoniec
som prispel statu a majitelom nemenovaneho elektroretazca, kde okrem
takuchto "USB repro" mali aj USB zvukovku typu klucenka. Aj ked to je trocha
viac zapajania a obsadene 2 USB porty, zdalo sa mi, ze to je schodne
riesenie.

Samotna klucenka po pripojeni funguje podla ocakavania, v systeme existuje,
do sluchatok hra. Po pripojeni "repro" do susedneho USB portu na dotyk jacku
vrci. Po zapojeni jacku do klucenky ta zmizne zo zoznamu USB zariadeni a do
nekonecna sa resetuje - vo win neustale vyskakuje okno "pripojene nezname
zariadenie" (ano borim sa aj s tym ze su tu lokalizovane Win :-) ).

Pri "externom napajani" ("USB" z repra zapojene do nabijacky na mobil)
vsetko hra, ale toto riesenie je uz taka skrumaz kablov a 230V rozdvojka
naviac, ze to nepripada do uvahy. Pri pripojeni jacku na internu zvukovku
laptopu a "USB" napajania repra do toho isteho laptopu vsetko hra.

Cas na rozborku. V klucenke je asfaltovy flak, tenky valcovity xtal, za hrst
smetia a konektory. Podla PID/VID je to CMedia CM108, nic ine sa tam ani
neda cakat. Neskumal som, ale nevidim dovod preco by nebol v katalogovom
zapojeni. Repro, aj ked su dva, su mono (paralelne), je tam na DPS velkosti
vacsieho hrasku 8002A v SO8 v takmer katalogovom zapojeni - z jacku ide
sleeve na zem (spojene so zemou "USB"), tip je prizemneny 1k a cez kondik
ide na neinvertujuci vstup 3 ktory je priamo spojeny s 2 (co je vystup
interneho bias rezistivneho delica "umela zem"), z neinvertovaneho vystupu 5
ide spatna vazba odporom snad 22k (nemam tu lupu) na invertujuci vstup 4 a z
neho rovnaky odpor v serii s kondikom na zem. To je vsetko, ziadne
blokovanie na USB.

Zablokovanie napajania z "USB" 4u7 - ziadna zmena. Po odpojeni tip-u sa
zvukovka neresetuje ale pochopitelne nehra. Po oddeleni tip-u 4u7 kondikom
sa zvukovka resetne raz pri zasunuti jacku, ale potom nehra ale len chrci.
Po odpojeni 1k do zeme neresetuje vobec, ale tiez len chrci, a to aj pri
"externom napajani" z nabijacky na mobil.

Nateraz som to vzdal, vela moznosti tu nemam. Ja tu kombinaciu doma
preplieskam do podoby ako potrebujem, ale nahnevalo ma to. A mozno by sa pri
tom citil "bezny uzivatel" ako idiot, ale obavam sa, ze v tomto pripade
nepravom.

wek