Re: Nabíjení lithiového článku 18650

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Pátek Červenec 1 00:24:27 CEST 2016

Dobrý den,
co jsem tak pochytil, tak je pro účinnost panelu dobré, aby se odběr
udržoval tak, aby na soláru bylo něco pod jmenovité nepětí. Je to teda
asi o dost složitější, ale mě to takhle zjednodušeně stačilo. Pak je
prý taky dobré, aby se z článku odebíral výkon vždy, když ho generuje,
jinak zahřívá sám sebe. Vzal jsem teda solar 5 V / 0,1 A a ten jsem
přes diodu zapojil k paralelnímu regulátoru z TL431 a děliče, který
stabilizuje napětí 4,2 V na baterce. Co se vejde do baterky, jde do
baterky. Když je nabitá, tak se to propálí v tom TL431. V případě
silnějšího panelu stačí přidat tranzistor. Při vybité baterce sice
panel pracuje na napětí nějakých 3,6 V, ale s nabitější baterkou se to
zlepšuje. Zdálo se mi tenkrát, že se čtyřmi součástkami, bez
procesoru, nic lepšího nevymyslím a docela to fungovalo.

L.