[!!Mass Mail]Re: Jaky byste chteli laboratorni zdroj

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Leden 31 22:31:08 CET 2016

 31.1.2016, 21:59:11

Me nejvic vyhovuje zpusob, ktery pouzivaji nektere TRX pro nastaveni
f. Velkej knoflik s mechanicky citelnou nulovou polohou, otacenim v
pravo / levo se ridi inkrementace / dekrementace veliciny, s rychlosti
vazanou na velikost pootoceni. Pokud se i knoflik sam vraci do nulove
polohy a je k tomu (vypinatelna) akusticka indikace - klapani s intervalem dle
rychlosti zmeny, je to uplne idealni.
Otazkou je, zda jde toto udelat z bezne dostupnych prvku, popr. zda je
cenove unosne, vyrobit nektere prvky na zakazku.
Naprosto zasadni je, aby zdroj za zadnych okolnosti neprekmitaval,
resp, aby prekmit nebyl vetsi nez nekolik malo % z nastavene hodnoty.
Coz je ponekud v protikladu, k dobrym dynamickym vlastnostem. Kdo umí
oboje, necha si to zaplatit dlouhymi penezi. IMHO to dobre dynamicke chovani
neni tak dulezite, obvod ktery to pozaduje stejne musi byt obsypan
kondenzatory.
Pomocny zdroj nejlepe stavitelny nastrojem.
Odpojeni zateze, nebo alespon pokles Uout na nulu jednim
tlacitkem/vypinacem povazuji za dosti dulezity, stejne jako moznost
volby proudoveho omezeni na omezeni / vypnuto.
Dobre je taktez, kdyz display pro U/I je barevne odliseny.
Koncepcne mi to vychazí na analogove zakladni reg. smycky s ridicim U
generovanym MCU, ktery dela zobrazovani + cast funkcnosti.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz