Jaky byste chteli laboratorni zdroj

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 31 14:51:49 CET 2016

Jak jsem už jednou psal, nominální parametry základní verze jsou 40V/4A,
takže nemusíme řešit kV a kA. Ale počítá se s tím, že zdroj stejné koncepce
se bude vyrábět i pro proudy v řádu desítek A , nebo vyšší napětí, stejně
jako to vyráběj i teď.

Počítá se s digitálním řízením otáčením čudlíkama, výběrem z předvolby a z
PC, nebo chod dle přednastaveného programu.
Bude několik cenových kategorií, pro lidi co chtěj ušetřit např. s levnou
referencí, levným OZ, ... bez relé na výstupu a dražší varianta by naopak
měla zajistit, že když nastavíte 38,1 V, že tam opravdu bude 38,1 +/-0,02 V.

Měření se předpokládá 12bit, tedy napětí na 2 des. místa, proud na 3. Otázka
je, zda do dražší varianty dávat lepší a zobrazovat víc míst. Využije to
někdo?

Co se proudu týče, se počítá s kombinací klasického proudového omezení a
digitálně řešené pojistky (tzn. vypnutí vyvolá procesor, když AD naměří
velký I, tedy zpoždění kolem 1 ms), v dražší verzi by mohla být i ta
pojistka analogová, tedy v řádu 100 ns. (zde je zrovna otázka, zda ji mám
vymýšlet, nebo ji skoro nikdo nepoužije)

PH

-----Původní zpráva-----
From: balu
presne, ono si to ludia kupuju podla ceny, nie podla technickych
vychytavok, ktorym aj tak vacsinou nerozumeju a uz vobec nie podla toho
co je vo vnutri.

Uzivatelia, pre ktorych su dolezite dynamicke vlastnosti, alebo sum zase
nenakupuju pristroje v drogeriach typu GME.

Pre "digitalne" aplikacie sa hodi vystup s nizkym napatim do 5V a vyssim
prudom (2..5A), ten "vysokonapatovy" vystup taketo prudy obycajne nezvlada.

Uzitocna funkcia je mod elektronickej poistky, t.j. ked sa prekroci
maximalny nastaveny prud tak sa vystup odpoji, nie len limituje.

Poznamka z uzivatelskemu komfortu - ovladanie z klavesnice je aspon pre
mna super otravne. Pohodlnejsie su otocne knofliky (mozu byt aj digitalne).