Segmentovy LCD display

Martin Locker locker na vosrk.cz
Neděle Leden 31 12:54:44 CET 2016

Zdravím,

získal jsem segmentový display bez řadiče z nějakých čínských hodin. Velikostně je to přesně co potřebuju (výška znaků ~35mm).

Ale mám s jeho použitím dva problémy:

1. Jak zjistit zapojení? Předpokládám, že je multiplexovaný (cca 120 segmentů x 40 vývodů). Zkoušel jsem připojovat na různé dvojice 2,5V a proti tomu střídavé 0/5V.
Některé segmenty se mi podařilo rozsvítit, některé "svítí" i po připojení různých pinů, ale některé se mi nepodařilo rozsvítit vůbec (i když jsem vyzkoušel všechny kombinace). Existuje nějaký rozumnější způsob?

2. Připojen byl takovým tím foliovým vodičem. Na displeji drží, druhá strana byla na DPS "přilepená". Jak to na jiné dps připojit, pouhé přitlačení těch "uhlíkových" nebo jakých spojů nefunguje? Hrotem ale kontakt je.

Díky za rady.

PS. Radu kup si pořádný displej, beru jen s doporučením, kde jde koupit za rozumný peníz LCD 4+2 znaky (větší + menší) s velikostí znaku > 30mm.

Martin