Re: OT: Tarifní revoluce

Sobota Leden 30 12:06:51 CET 2016

No další, kdo s tímhle otravuje   :-) No né, ale už jsem zprovoznit
tepelné čerpadlo, teď mě čeká revize na elektriku a pak už všechno budou
dělat řemeslníci, takže to půlde rychle. Jo a to topení ... byl jsem na
ČEZu pro formulář na změnu sazby. Prý že firma, která mi prodala tepelné
čerpadlo, mi musí udělat energetický audit domu, ze kterého bude vidět,
že TČ pokryje aspoň 60% ztrát domu. Při tom zrovna TČ voda-voda
nepotřebuje ani elektrický dotop, topí stejně dobře i když mrzne. Když
jsem jí řek že ztrátový výkon opíšu z projektu a že přece firma která
vyrábí TČ nejsou stavaři aby něco počítali, mávala mi před nosem jakýmsi
papírem že ostatní to mají taky tak a že to musí být rozepsané na
jednotlivé místnosti. Tyhle TČ vyrábí spolužák. Když jsem mu to říkal,
řek ať si tam něco napíšu a on mi na to dá razítko. Další úřad mě čeká s
vodou. Vodu ze studně ochlazenou z 8,5 na 3 stupně vsakuju o 15m dál na
zahradě. Je to asi 1000 l/hod. Jsme na písku, voda je v 1,5m a není s
tím problém. Tohle podle předpisů není odběr vody, ale pouze
přečerpávání a je tam podmínka vsakovat to zase na svém pozemku. Pán na
životním prostředí zjevně nevěděl o co jde. Prý že takové množství vody
nemůžu ze studně brát, protože všem v okolí strhnu pramen. Pak že
vsakovat to nemůžu, protože si podmáčím barák. Taky že voda, kterou
jednou vyčerpám, se považuje za odpadní a musel bych mít na zahradě
čističku. Doporučil mi pouštět vodu do potoka, což se právě nesmí...
Výrobce TČ mi doporučuje jít za jiným úřednikem ...
Anděl