RE: Re: OT: Tarifní revoluce

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Sobota Leden 30 09:03:24 CET 2016

ted jsem doma delal pokus a nakoupil 4 digi elektromery k soucasnemu.
oddellil jsem tak 3xtopeni(primotop podlahovka) od zbytku a vysledek je 50% topeni,  50% ostatni pri 50kWh/den.
jeste oddelim bojler a pak budu lovit ostatni lidlmetrem. nejde uz az tak o penize, spis me zajima pomer,   3xpc, lednicky/mrazaky a sviceni + plasma.
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Saturday, January 30, 2016 8:57 AM
To: HW-news
Subject: Re: Re: OT: Tarifní revoluce

On Fri, 29 Jan 2016, Michal Gregor wrote:

> Zarovky zerou naopak cim dal vice.
> Prece je nebudeme vypinat kdyz jsou usporne....

Pred par lety jsem na tohle tema cetl zajimavy clanek, ktery v podstate rikal, ze tyhle usporne technologie nikdy spotrebu nesnizi. Protoze usporou dojde ke zlevneni jejich vysledneho produktu a tim k jejich masivnimu rozsireni.

Kdyz v 19. stol. doslo ke zvyseni ucinnosti parniho stroje zacalo si jej porizovat mhohem vic firem a spotreba uhli a dreva dramaticky vzrostla.

Stejne to bude i u uspornych zarovek - lide ziskaji pocit ze svetlo z nich je levne a tak vzroste mnostvi mist kde se sviti a doba po kterou se sviti. Spotreba energie tak ve vysledku naroste i kdyz ta technologie zere min.