ferit pre pamate

Pondělí Leden 25 12:45:48 CET 2016

Tak jsem změřil jadýrko z počítače Minsk. Je trochu větší, průměr asi
2,5 mm. Takže jsem tam namotal drátem 0,1 budící vinutí 5 závitů a
snímací 10 závitů a ještě dost místa zbylo. Měřil jsem to při 50 Hz,
takže citlivost osciloskopu naplno a při velkém průměrování to ještě
zobrazovalo v pohodě.
Nemoh jsem se nějak doměřit indukčnosti. Měřil jsem to tímhle udělátkem
http://vyvoj.hw.cz/teorie-a-praxe/konstrukce/lc-metr-s-89c2051.html
měří to cca na 400 KHz. Na těch 5 závitech mi vycházelo 0,43 uH a na 10
závitech 1 uH. Nevím jestli v tom až tak hrají roli délky vývodů cca 3
cm, nebo je to jádro tak nelineární už od malých proudů. Na těch 10
závitech se mi povedlo zvýšit indukčnost na 1,35 uH, když jsem k jádru
přiblížil cívku buzenou 50 Hz, kterou používám na odmagnetování šroubováku.

Ta magnetizační křivka je fakt dost dobře pravoúhlá. Nevím proč mi vyšly
hrany smyčky šikmé - jestli snad indukční vazba mezi vývody cívek?

Jo a přesto že mám digitální osciloskop, integrovat neumí ... Balu má
asi lepší :-) Integroval jsem to zesilovačem (1 tranzistor), ve zpětné
vazbě 1 uF a v sérii se vstupem 1 KOhm.

Je to jako klikací galerie fotek, "náhledy" nefungují.
vaelektronik.cz/fotky/jadro/1_jadro.html

Anděl