ferit pre pamate

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 24 22:16:43 CET 2016

>Proto¾e si to tak pamatuju. Mám zafixováno, ¾e se to jmenuje podle øeky Setuò, která
>se poblí¾ jejich institutu vlévá do øeky Moskvy.
>A jak koukám, tak i v azbuce je na konci mìkký znak, tak¾e proto :-)

Hm, ozaj, tak pardon. Ja som to mal zafixovane naopak, dokonca aj v azbuke
som to mal pred ocami bez makkeho znaku :-)

>Ano. A podle v¹eho byl navr¾ený tak, ¾e byl odolný i v Sovìtských podmínkách a
>nepotøeboval extra údr¾bu.

Ja si nemyslim, ze by akykolvek pocitac od konca 50tych rokov bol
navrhovany zamerne tak, aby potreboval nejaku pravidelnu udrzbu. Ano,
zbavenie sa elektroniek bol velky krok smerom k spolahlivosti, uz len
kvoli znizeniu tepelneho zatazenia. Ale ani plne-tranzistorovane pocitace
neoslnovali uptimom, ba dokonca ani tie prve s IO. Vela sa odvijalo od
vyrobnej/technologickej discipliny, a ak aj v sovietskych podmienkach toto
skutocne bol problem, tie vyguglene materialy naznacuju, ze trojkova
feritova logika sa pouzivala aj na armadne ucely, takze je mozne, ze tam
ta disciplina bola na vyssej urovni, a to sa prenieslo aj na paralelne
vyrabany "civilny" stroj. Ak to bolo tak, muselo sa to prejavit na
nakladoch/cene/pracnosti vyroby, ale to sa akosi v socializme nebralo za
prioritu cislo 1.

>Ale oni ho nemìli naplánovaný. Tak¾e to sice nìjak schválili do seriové výroby, ale
>ta u¾ se nerealizovala a vzniklo jen nìjakých 50 kouskù (nám znalcùm pøipadá dost i
>to).

Ano, to rozhodne nie je malo.

Skoda, ze podrobnejsia dokumentacia nie je - tipujem, ze vacsina bola v
ramci sovietskej vseobecnej paranoie tajna a neskor to uz bolo jedno a
poroztracalo sa to.

wek