ferit pre pamate

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 24 01:07:48 CET 2016

Hm, skutocne, ta logika funguje inac nez by som si myslel - som pokazeny z
"klasickej" logiky, kde su aspon v nejakych okamihoch k dispozicii vstupy
a vystupy logickeho clenu sucasne. Tu je to sekvencne - najprv vstupy
"zapisu" svoj stav do tvrdeho feritoveho jadra, a az v dalsom takte sa ten
stav vycita a pouzije v dalsej "vrstve" obvodu.

Hodinu som guglil aby som nasiel aspon zakladne vysvetlenie. Wikipedia ma
len vagne naznaceny princip a je tam odkaz na anglicky pocitac Elliot 803,
ktory takuto logiku (avsak s tranzistorovym zosilnovacom) pouzival. No a
po dalsom gugleni som nasiel to vysvetlenie pod nazvom "The Young person's
Guide to... The Elliott 8O3B" asi v dvoch tretinach
http://www.cs.man.ac.uk/CCS/res/res03.htm (Inak ten Elliot je len dalsi
fascinujuci pribeh z pocitacovej prahistorie, mimochodom, spajajuci sa
(aj) s menom (sir) Tony Hoare...) Z toho vysvetlenia sa zda, mimochodom,
ze obvody takehoto druhu by sa dali pouzit aj na konstrukciu ternarnych
logickych obvodov... ale posudit to si vyzaduje prave ponorit sa do toho -
a to ja nemienim, ja osobne nemam rad preslapavanie chodnickov, ktore maju
hned na zaciatku dobre viditelne oznacenie "slepa ulica"...

Ak tomu dobre rozumiem, v takejto aplikacii az tak velmi na presnom tvare
tej BH krivky nezalezi, bo sa vela napravi tym tranzistorovym
zosilnovacom; samozrejme vsak treba ponastavovat prudy s ohladom na
konkretnosti tej krivky a poctu zavitov toho-ktoreho vinutia... No a ta
scitacka, to je uz uplne mimo mna. Ale guglil som meno autorov toho
patentu a zda sa ze jeden z nich bol v danej oblasti expert, nasiel som
viacero patentov aj clankov... a aj odkaz, podla ktoreho - hoci ta stranka
vyzerala dost pochybne - sa zda, ze dotycny pan este stale zije, akurat ma
uz 96 rokov...

Guglil som aj kvoli tomu principu, a narazil som na niekolko patentov, a
pod jednym z nich (US2741758A) je podpisany sam Seymour Cray, vtedy este
ako zamestnanec Sperry Rand...

wek