Re: Potřebuje okružní pila LCS5OO (Mountfield) nulový (N) vodič?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 22 19:33:55 CET 2016

Pilu nemám. Ale odhadem podle jiných zařízení, které jsem někdy
opravoval bych řek, že to bude potřebovat i 230V.

Elektronika tam asi žádná moc nebude. Tipnul bych si, že brzda bude
dělaná tak, že stykač po odepnutí přepne přívody od motoru na nějaké
odpory, které zajistí rychlejší brždění.

Ale těch 230V bude podle mě třeba právě pro ten stykač. Spouští se
to tlačítkem a nikoli nějakým mechanickým vexlem, takže stykač tam
určitě bude. A v normální cenové hladině mají stykače v drtivé většině
cívku na 230V.

Řešilo by to malé trafo, ale to je zbytečně drahé. Dalo by se to napětí
asi i něčím srazit, ale to taky není nic moc.
Nebo by se dal natáhnout souběžně se stávajícím přívodem jeden drát
navíc (N) a připáskovat ho, bude to míň peněz než celý nový přívod.
Nebo (a tak bych to udělal já) to napojit jakoby v soustavě TN-C, tj.
připojit
Lx + N, kde N který bych na cirkuli připojil na N+PE.

PL