[OT] MS Outlook 2010 "Your mailbox is almost full."

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Leden 19 10:26:40 CET 2016

Jestli mne pamet neklame (uz je to par let, co jsem Exchange a zbytek
ekosystemu resil profesionalne), pokud mate Outlook nasazeny na Exchange
server (ted ne jen jako IMAP/POP3 klienta), tak tohle je nastavitelne
adminem v ramci nejake group policy. Mailbox se da promazat, ale o no to
stejne nepomuze, jeste je potreba udelat kompakt databaze a to bude muset
admin (ktery si zivot usnadni tim, ze vam v tichosti na tri kliknuti navysi
objem schranky a dal se s tim nemusi crcat).

Poctiva metoda (nebo pouze lokalni pouziti mailu) je, ze udelate lokalni
slozku (resp. soubor s databazi na lokalnim disku) a do nej presunete
zbytecnosti. Jestli se nemylim, v nekterych (nebo dokonce vsech?) verzich
Outlooku byl limit na velikost toho lokalniho souboru 4GB, coz u posty za
pet let nemusi byt az tak moc... Ja to resil archivama bud po roce (na
slozky, jako je Inbox, kde mi zustavaly neroztriditelne maily), nebo podle
skupin (jako je HW-News). Tim se dala velikost souboru udrzet v rozumnych
mezich (i kdyz tedy nevim, co je na nekolika 4GB databazich s mailama
rozumneho :)

Jestli Outlook vyhrozuje nefunkcnosti, tak bych to opravdu videl, ze se
blizite k limitu. Kdyz ze schranky vsechno presunete do jine lokalni slozky,
tak jeste ale nemate vyhrano - z datzabaze se totiz nevymazou, ale jen
odlinkuji, takze misto zabiraji stale. Potrebujete potom udelat jeste
kompakt databaze (tj. totez, co by delal vas admin na Exchange), postup se
da dohledat na netu, nejake tools k tomu existuji - jestli budete
potrebovat, ozvete se vecer soukrome, ja snad neco najdu a zkusim vydolovat
z pameti - Exchange jsem kdysi spravoval s nekolika stovkama uzivatelu, tak
si snad jeste na neco vzpomenu.

Pavel Kutina