Ze by se svet zblaznil?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Leden 16 23:53:57 CET 2016

ARMovej assembler je šílenej:-)

Ovšem u AVR taky žádná sláva, tedy instrukční sada OK, ale autor assembleru
asi chtěl co nejmíň práce s překladačem, tak je pro každou kombinaci
operandů jiný název instrukce... velmi rychle jsem práci v tomto asm opustil
a donutilo mě to naučit se C.

PH

From: Petr Kubáč

> Orientačně je ten assembler asi nutný. Ale psát se v tom moc nedá. To šlo
> trochu na x51, ale jak přišly ty RISC architektury, tak je to dost
> nelidské. Což byl záměr toho RISCu - bude se to programovat ve "vyšším"
> jazyce, necháme to na překladači.

Při vší úctě jsem si kdysi vybral AVR  právě kvůli "pěknému a psavému" RISC
assembleru.

Naopak originální 32 bitová instrukční sada ARMu kde instrukce jsou
tříregistrové, s konstantou, barrel shifterem a každá může být podmíněná -
to je programátorské maso - jsem 100% přesvědčen, že kompilátory se ani z
dálky neblíží ideálnímu kódu, ale tomu se blíží leda Pán Bůh, protože na
druhé straně nepochybuju že i inženýři v ARM ltd. mají o svém kódu taky
pochybnosti.