Ze by se svet zblaznil?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 16 16:15:38 CET 2016

Pěkný počin.  :-)
Možná škoda, že to trochu víc nepropagujete.
Třeba občasná (raději častější) zmínka na microzone nebo mcu by tomu asi
svědčila.

Jen si nejsem jistý, jestli ty příklady, psané stylem "assembler", jsou
zrovna
pro úplného začátečníka to pravé. Použít jako hlavní smyčku programu přímo
Reset handler je sice dobrá frajeřina a ušetříte kus flash, ale
didakticky to
(podle mě) ideální není.
Přece jen běžný "céčkový" přístup by pro vstup do problematiky byl asi
vhodnější.
Takže nechat tam tabulku vektorů, Reset handler který nastaví případné
globální
proměnné jak mají být, a uživatelský program pak jako main ();
Sice to naroste o několik set byte, ale zmínit, že tato režie pak už je
pořád stejná,
dále už nenarůstá.

Jinak v těch pozitivech na začátku by se slušela zmínit ještě jedna
(podle mě
hodně důležitá) vlastnost, že kód může běžet v RAM. To žádný běžný 8bit
neumí.
Implicitně to sice plyne z toho, že jsem uvedl, že adresní prostor je
uniformní. Ale
možná to ne každému hned dojde.

PL