OT: HDD

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Sobota Leden 16 10:44:09 CET 2016

Dne 16.1.2016 v 08:22 Evzen Horna napsal(a):
> Zdravím,
> na počátku jsem si myslel, jestli není problém na konektoru napájení,
> proto jsem připojil jiný konektor od zdroje, ale Power Cycle Count je
> 40 a kopíruje zapínání PC. Start/Stop Count je 41.
>
> EH
"Zvuk, jako by se vypínal" je poněkud vágní pojem. Co si pod tím
představit? Zaparkování hlav nebo zastavení rotace?
Zajímavý atribut ve SMARTu je 193 Load cycle count. Měl jsem Seagate
Momentus v NB (a ledaskde jinde) a náhodou (noťas ležel nějak nakřivo na
stole) jsem postřehl, že se mění otáčky. Věnoval jsem tomu trochu
pozornosti a zjistil, že klepne hlavičkami, sníží otáčky a LCC++. Klidně
několikrát za minutu. Zatrhnul jsem mu to nastavením APM na 254 (hdparm
-B, win ekvivalent nevím). Podle LCC byl už po smrti (kdesi jsem četl,
že disky jsou designovány na stovky tisíc zaparkování hlav a to už měl),
ale nakonec ve zdraví dožil výměny za SSD.

   TomM