Ze by se svet zblaznil?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Leden 15 17:25:57 CET 2016

No ale ten 8-bit je (moze byt) ovela jednoduchsi na programovanie
pretoze neobsahuje tolko veci co ten 32bit a to moze byt dostatocnym
lakadlom pre tych prilezitostnych programatorov. A typicky odstrasujucim
je pocet pinov a velkost puzdra. Cim viac a mensie, tym odstrasujucejsie
Preto niet divu ze prilezitostny bastlic da radsej 3 eura za 8-bitovy pic/atmel
ktory je pomaly v kazdej konstrukcii ako 32bit za 1,5 eura

:)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Friday, January 15, 2016 4:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: Ze by se svet zblaznil?

Asi jde o to, z jakého pohledu to kolega Buchta vidí.
Pokud jde o hromadnou nebo dokonce hyperhromadnou výrobu, tak to pravda není, tam se počítá každý cent.
Ale pokud je to z pohledu bastlení (jsme na bastlířské konferenci), tak s ním souhlasím. Když 32bit MCU na 72 MHz, 64 KiB flash a 20 KiB RAM stojí 1.4 USD, tak už fakt není řádný důvod používat 8bit. Navíc to ještě žere míň než ten 8bit, má to mnohem výkonnější periferie a zdarma vývojové prostředí.

Mám docela problém "udat" své šuplíkové zásoby 8bitů. Vpodstatě násilím pro ně vymýšlím uplatnění, abych spotřeboval ty spousty AVR, co se mi tu válí.
Jinak bych to daleko raději osadil STM32F103 za ten necelý dolar a půl.

Je docela zajímavé, že ARMy od Atmelu se (podle mě, pocitově) nějak moc nechytly.
Přitom byly osazeny na první Adruinové ARMové desce, takže by se dal čekat rychlý nástup.
Navíc po stránce periferií asi nejsou špatné (aspoň rychlým pohledem, detailně je neznám).

PL