STM32F103, USART RX - DMA

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Pátek Leden 15 10:04:23 CET 2016

Pokud si jste jistý, že stihnete data z bufferu vyčítat a nenastane
overflow, dá se to zminimalizovat a vystačíte s jediným bufferem.
Sice trochu "dirty" metoda, ale funguje.

DMA nastavíte tak, aby se buffer cyklicky plnil. U některých procesorů
na stačí zacyklená definice zřetězeného DMA, někde to budete muset
ošetřit v přerušení od konce DMA přenosu. STM32 mám v plánu, ale
zatím ho neznám.

Counter přenesených dat v DMA kontroléru pak funguje jako ukazatel
odzadu do bufferu, kde končí přijatá data. Druhý konec fronty si pak
obsluhujete při vyčítání.

Pokud by overflow nastal, přijdete o celý buffer a nemáte to nijak
indikované. Dobré je mít nad tím nějakou přenosovou vrstvu která
zajišťuje kontrolu integrity a opakování paketu při chybě.

Tomáš