Obvykla hodnota ESR

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Úterý Leden 12 23:55:18 CET 2016

zvycajne vychadzam z tabulky k tomuto testeru
http://www.zajic.cz/esr/esr.htm
Robo

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 12, 2016 10:43 PM
Subject: Obvykla hodnota ESR

Zdravim,

tatovi odesel satelit, tak s nim po telefonu konzultuju opravu spinaneho
zdroje (puvodne se to obcas zresetovalo, potom casteji a casteji az nenabiha
vubec).

Tata ma k dispozici mj. ten AVR tester, ktery umi zmerit ESR. Vypajel
kondenzatory ze zdroje a ty na vystupni strane se zdaji dobre, ale ten
hlavni na primarni strane (63uF/450V) pri mereni dela podivnosti, namerena
kapacita nekde kolem 45-50uF, namereny ESR v rozmezi 1.5-2.5 Ohmu (hodnota
se meni, stejne jako kolisa namerena kapacita).

Zda se mi to kapku dost, jen se ted nemuzu dohrabat nejakeho srovnavaciho
udaje v datasheetu, abych videl, jestli se mi to jen ZDA dost, nebo zda JE
to dost.

V jakych mezich by se mel slusne vychovany kondenzator na primaru pohybovat?
Spinane zdroje nejsou zrovna moje parketa.

Deska zdroje podle fotky vypada neohorele s jednou vyjimkou, a tou je hlavni
spinaci prvek (zamerne pisu toto, protoze neni jasne, co toje, ma to ctyri
nohy a k oznaceni se neda snadno dostat) - jedna strana chladice vykazuje
znamky velkeho tepelneho zatizeni (ztmavlo tavne lepidlo, na nej nakydane).

Zitra bude pokracovat rekonstrukce i nejakym merenim (puvodne pry napeti na
vystupech bylo, ted nejsou - nejspis uhnil STB zdroj a ted uz to nenajizdi
predevsim kvuli tomu).

Pavel Kutina