LED nahrada ze G9 halogenku - 3.model

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 10 21:44:22 CET 2016

Pokracovanie sagy z
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2014-September/462286.html
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2014-October/463834.html
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2015-October/482131.html

Tento je z globalizatorskeho bauxxx.

http://picpaste.com/pics/Clipboard01-PKpDKiwO.1452455461.jpg (druhy sprava
- ten prvy sprava som tam nevidel, mozno som si ho len nevsimol?)

V LED u toho konkretneho globalizatora maju vcelku zaujimavy sortiment (asi
si to tam este pojdem pozriet v klude sam bo ked clovek ide na rodinny
nakup tak sa nemoze venovat tym skutocne dolezitym veciam ;-) ), ale co sa
tyka svietidiel, este stale prevazuju klasicke paticove svietidla do
ktorych si clovek musi kupovat tie nahrady, origo LEDkovych svietidiel je
zatial poskromne. Hladam svietidlo do kupelne - na povodnom sa pri cisteni
rozbila jedna sklenena krytka a aj chrom sa zacina olupovat - ale jedine
rozumne co som nasiel je PRESNE to iste co tam uz je...

Jedna sa o model "kukurica v supke" :-) Kukurica ma tvar patbokeho hranola
so 4 LED pozdlzne na kazdom boku, plus 4 LED na hornej podstave, t.j.
dohromady 24 LED. Cele je to vlozene v matnom plastovom obale. Je
zaujimave ze matne ziarovky boli zakazane ako prve ako brutalne
neekologicke...

Pochopitelne je PRC Made, aj ked priamo na spodku je vytlacena kompletna
adresa "vyrobcu" konciaca "Germany". Treba si vsak precitat aj blister...

Ani tito cinania nevedia, kolko je to 9mm, roztec vyvodov je asi 10mm,
znova bolo treba odbrusit z vonkajska aby to voslo do patice v svietidle.
Ten spodok je tentokrat plastovy.

Cena bola par centov pod 10E za dvojblister, t.j. asi 5E za kus. Ta cena na
obrazku je pri kupe jednokusoveho blistra. No, nie malo, ale zda sa, ze v
tejto hladine sa ustaluju ceny tychto G9 LED v "normalnych" obchodoch.

Pise sa CRI >80 a 2700K, okometricky je ocividne zltsia/teplejsia nez ta od
nabytkarov. Stale je to hnusna LEDkova neskutocna farba, ale ako som uz
pisal, davam ich na chodbu, ucim sa s tym zit.

Pisu 245lm (na tom obrazku je jedna hodnota zle), co by bolo 81lm/w, takmer
2x tolko ako od nabytkarov. Neviem to objektivne posudit, subjektivne je
svetla viac skor v pomere 3/2 ako je pomer wattov. Metoda mastneho flaku
vysla takmer 1:1, ale boli k sebe otocene bokom (tak ako dovoluju dve
stropne svietidla) a ocividne je vyzarovanie tej nabytkarskej 2W uzsie,
tato novsia 3W osvetluje rovnomernejsie aj steny nielen podlahu.

Na blistri je este jedna velmi zaujimava poznamka (v nemcine a anglictine,
ale do globalizatora bez znalosti jazyka nelez :-) ): "LED ziarovky mozu
byt tazsie ako halogenove ziarovky". Toto je u G9, ktora v patici drzi len
trenim, skutocne relevantna poznamka.

Mozno to je ekvivalent 20W skutocnej G9, ale skor by som povedal ze to je
este stale slabsie. Uvidime, ako to bude so zivotnostou.

wek