Re: Tajemná zákoutí jazyka C.

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Leden 9 11:00:45 CET 2016

V textu

> Druha moznost je, aby programatori zacli byt skutecne programatory...

Když kouknete na současný trend - používání javy i v mcu, tak to asi
nehrozí. I na úspěchu toho Arduina je vidět, že se preferuje
programování s co nejmenšími znalostmi.

> Vsechny ty vychytavky jsou skvele, ale s drtivym dopadem na vykon.
> Soucasne aplikace na mnohajadrovych CPU s taktem nekolika GHz funguji v
> podstate stejne jako pred deseti lety aplikae na jednojadru se stovkami
> MHz a desetinou pameti... Na PC se to jeste snese ale na MCU je to IMHO
> docela problem - tam proste cena odpovida vykonu.

To je do velké míry pravda, ale na druhou stranu cena hardware je i tady
nízká proti nákladům na vývoj firmware, pokud se toto dělá pořádně.
Takže se to většinou rychle slepí z nějakých knihoven a použije se třeba
i dražší mcu, tedy pokud toho nevyrábíte vagóny.

> Pouzit zakladni C++ asi ano, nakonec arduino nejak funguje, ale treba
> pouziti vyjimky zvysi naroky na pamet dost neunosne.

Výjimky není nutné používat. Nebo si můžete udělat vlastní obsluhu. Ono
taky co s výjimkou na mcu. To už by musel být velký projekt a dobře
dopředu promyšlený. A pak většinou to patláme tak, jak jsme byli zvyklí
z C a to výjimky nemá.

> A je zajimave, ze skoro zadny projekt krome toho arduina na C++ nejede.
> Nejvic me to prekvapilo u emWin, tam by objekty sedely jak prdel na
> hrnec a nic...

Asi je na to ještě brzy. Do jisté míry v tom hraje svou roli
konzervativnost programátorů - dosud jsou jedinci, kteří hájí
programování čistě v assembleru, protože je to tak naučili a jakýkoli
vyšší jazyk do toho zavádí (z jejich pohledu) jen další problémy. Což je
do značné míry pravda.
Já se jen obávám, že nám začíná klinkat umíráček, začínáme do mcu cpát
věci, které se tam vůbec nehodí a to jen proto, že to jde - vy obrázky,
já zase zvuky a přitom ceny plnohodnotných ARM do nichž lze nacpat
opravdický operační systém silně šlapou mcu na paty. Ještě že zůstávají
aplikace, kde záleží na odezvě, jinak bychom neměli co dělat.

Mrazík