Re: Tajemná zákoutí jazyka C.

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Leden 8 18:38:51 CET 2016

No já nevím, ale to dělá z jazyka C něco, čím tento jazyk není. Pokud
vás zaměstnavatel, podmínky certifikace nebo jiná vyšší moc nenutí
používat ANSI C, přejděte na C++ a máte vystaráno. Stejně omezené
prostředky toho STM32 dovolí použít zase jen omezenou podmnožinu tohoto
jazyka, takže zase tak moc velký rozdíl proti ANSI C to nebude, ale
třeba jen ta práce s třídami dost pomáhá.
Disciplínu musíte udržovat tak jako tak, je jedno v čem to píšete. Co se
týče alokace paměti na haldě, snažím se tomu vyhnout. Netvrdím, že to
nepoužívám, ale jen tam, kde přesně vím o co jde. Použít knihovnu, kde
se to hemží malloc a free vede do pekel. Zase jsem se o tom přesvědčil v
té knihovně libmad, kterou toto vlákno začalo. Teprve když jsem ty
dynamicky alokované objekty převedl na statické (což v tomto případě
šlo), začalo to fungovat a vím, jak je paměť obsazena.

Mrazík