Toner transfer

Středa Leden 6 20:20:53 CET 2016

Tak já jsem asi o krůček napřed, ale jen o jeden. "Maloval" jsem laserem motiv do
laku s tím, že to pak vyleptám. Doufal jsem, že si tím odpomůžu od tiskáren, které
netisknou přesně a pak byl motiv místy ujetý oproti přesně vyvrtaným dírám, ale
ještě tam je schovaný malý detail. Lak se laserem pěkně odpálí, měď vypadá krásně a
leskle, ale neleptá se, zřejmě po spáleném laku ještě zůstává vrstvička bránící
přístupu lázně k mědi. Odleptat to šlo až po mechanickém opucování kartáčkem, ale
tam byla velmi tenká hranice mezi "ještě neleptá" a "lak už jde dolů". Nepomohlo ani
přidat na výkonu - máme CO2 laser, takže mědi to normálně neuškodí, leda když se to
opravdu hodně okotlí, tak se tím dá tišťák řezat i s tou mědí, ale okraj je dost
hnusný, místo čistého řezu frézy je to očazené a spíš okousané než hezké. Bylo by
pěkný to použít i místo vrtání, ale není to ono.

Takže jsem to "prozatím" odložil, že až bude čas, budu s tím trochu víc laborovat
(už je to tak dva roky).

Zkoušel jsem jak rastr, tak vektrově právě ty izolační cesty a kdyby se povedlo
vyřešit ty neleptavé splodiny, tak by to bylo skvělé.

D.O.