rozvod 24Vdc

AZE aze na seznam.cz
Neděle Leden 3 19:22:05 CET 2016

Hm, ale něco jiného je úbytek 10V při napětí na začátku 230V a 10V při napětí 24V při stejném proudu a přitom při 10x nižším příkonu.....
aze

From: Pavel Kadečka
Sent: Sunday, January 03, 2016 6:55 PM
To: HW-news
Subject: Re: rozvod 24Vdc

Za komančů se stavěly paneláky, kde v bytě byla nějaká 1,5 hliník a počítalo se tak s lednicí a televizí, nic většího tam připojeného nebylo. V baráku byl plyn, takže sporáky byly plně plynové, včetně trouby. I nějaká ta prádelna byla společná někde ve sklepě. Časem si lidi nakoupili pračky, rychlovarné konvice, mikrovlnky a někdo i elektrický sporák se sklokeramickou deskou. A kupodivu ani moc lidí kvůli tomu nevyhořelo. Úbytky jsou možná trochu větší, ale v té zdi se to nějak uchladí. A stejně se pak mění umakartová jádra za zděná, takže elektrika se částečně udělá nová.

(Drobný problém byl jištění, kdy porcelánové pojistky se po prvním přepálení nahradily nějakým drátem, takže pak padal hlavní jistič na schodišti. Ale i s tím se lidi naučili žít, holt nesmí např. současně prát a žehlit.)

P.K.