komunikacni protokol

jevem jevem na email.cz
Sobota Leden 2 13:45:30 CET 2016

Dobrý den všem,
marně pátrám po popisu komunikačního protokolu, který používá vnější a
vnitřní jednotka klimatizací nebo tepelných čerpadel značky MIDEA.
Pravděpodobně to bude něco stejného jako je u značek GREE, Sinclair atd.
Nemáte prosím někdo nápad, jak do toho ?
Zjistil jsem, že to běží 4800Bd, 1start bit 8data, 1stop bit, bez parity.
Pak jsem zjistil, že paket začíná AAh a končí 55h. Mezi tím je 8 bajtů.
Odhaduji, že vnitřní jednotka posílá nejprve 1 bajt adresu vnější
jednotky a potom 6 bajtů čehosi, kde by měla být asi informace o
požadované činnosti a požadovaním výkonu a v pořadí bajt 8 na mne dělá
dojem jako jakýsi kontrolní součet. Součet hodnot prvních 7 bajtů plus
hodnota osmého bajtu je vždy roven 100h nebo by se dalo říci, že
jednobajtově je to 00h.
Odpověď z venkovní jednotky je v tomtéž principielním tvaru, tedy opět
je tam jakých si 8 bajtů z čehož poslední je zase jako doplnění
kontrolního součtu na 100h (00h).
Zajímavé je, že vnitřní jednotka před odesláním znaku AAh odesílá ještě
1 bajt s hodnotou FFh. Ale už jsem viděl a to pravidelně, že když
zanikne požadavek na topení, že v jednom paketu ta FFh hodnota chybí.
Domnívám se, že to je chyba v kódu. Vnitřní jednotku dělá někdo z
Ostravy nějaký pan Laga, který je absolutně nekomunikativní typ. Slíbí,
že přijede v pondělí příští týden na servis a toto pondělí s příštím
týdnem je stále příští a to již více než 2 roky.... I tací jsou lidé,
takže z toho důvodu bych si rád udělal nějaké jiné řízení.
Pěkný den
PetrŠ.