Voltmetr a ampermetr do auta

Pondělí Únor 29 10:38:31 CET 2016

Přátelé,

splnil jsem si jeden takový malý sen: mám v autě voltmetr i ampérmetr a
můžu sledovat online, jak se baterie nabíjí nebo vybíjí. Co je k tomu
potřeba?

1) Přestřihnout mínus kabel od baterie a zařadit vhodný bočník, já jsem
použil 125A/60mV.
2) Protáhnout kabel mezi motorem a kabinou (použil jsem 3x0,5, nestíněný).
3) Na plus pól baterie připojit vlastní pojistku pro měření napětí - je to
přesnější než měřit někde, kde se projeví různé úbytky.
4) Zbastlit vlastní měřáky, jeden je s rozsahem 19,99V, druhý 199,9mV, ale
zkalibrovaný pro můj bočník.
5) Vyřešit napájení, zapíná se klíčkem zapalování, pak je tam 7805 a dva
izolované DC/DC měniče s výstupem 9V. Takhle to bude chodit i když napětí
baterie poklesne na 7V.
6) Je tam navíc tlačítko, kterým se může zapnout napájení i bez klíčku v
zapalování.
7) Při testech mi měření proudu ukazovalo hausnumera. To jsem měl napájení
přímo tím samým kabelem, co vede od baterie. Finální verze má napájení
vytažené odněkud z palubky a vypíná se s klíčkem. A taky jsem přidal odpor
1k paralelně k signálu z bočníku. Digitální voltmetr má vstupní odpor v
megaohmech, což je podle mě náchylné na rušení.

http://jpeg.cz/images/2016/02/29/r3PI4.png
http://jpeg.cz/images/2016/02/29/F1lC5.jpg
http://jpeg.cz/images/2016/02/29/qteZp.jpg
http://jpeg.cz/images/2016/02/29/cOSiQ.jpg

(Pokud by někdo chtěl namítnout, že to vypadá jako pěst na voko, tak to mám
vyřešené jednoduše - celé je to vestavěné do zavírací přihrádky na vrchu
palubky.)

Pavel Kadečka