geolokátor

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Únor 29 09:20:31 CET 2016

Zdravím,
minulý týden se v novinách objevila informace o sledování malých ptáků
geolokátory:
http://www.zurnal.upol.cz/prf/zprava/clanek/mali-ptaci-pri-preletu-sahary-podavaji-extremni-vykony/

Je tam vyfocen ten geolokátor - předpokládám, že uvnitř je nějaký CPU s
RTC a do eeprom se ukládá párování čas - osvit, takže se z toho dá
odhadnout jak zemská šířka (délka dne), tak délka (posun dne).

Z fotky z článku je vidět uprostřed nějaký io - podle mě cpu, nahoře
vlevo je podle mě eeprom , vpravo ten "chobot" čidlo.
Z čeho to živí?
Píšou váhu 0,5g a na rovinu, nedokážu si představit jak to může fungovat
několik týdnů než pták doletí do zimoviště.

navíc při omezených zdrojích to nemůže mít ani vysílač aby modul
zavolal, že už je "doma".

Zajímavé.

Petr