ATTINY13 a ISP

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Sobota Únor 27 22:31:48 CET 2016

> Zdravim, mam napad pouzit tento primitivni MCU ;-) na management k
> jednotlivym clankum LiFePO4 (mereni napeti a pripojovani R pro
> balacnovani, komunikace s master MCU co to bude cele ridit). Podle DS
> by vse melo fungovat od 1.8V, meby celkem stacilo od 2V. Funguje
> opravde vse, jako EEPROM, ADC a jeho reference?
> Jak resite ISP? Aby slo LVP,  staci zachovat pin RESET a PB0,1,2
> pouzit jako I/O a treba oddelit rezistory par kOhmu? Momentalne nemam
> zadny exemplar, s kterym bych to odzkousel.
> Umi to naprogramovat DRAGON v LVP rezimu? Predpokladam, ze nune
> [...]

Docela by me zajimalo, jak se s tim popasujete. Uvazoval jsem o podobne
veci, ale nakonec jsem sel jinou cestou.
ISP techto osminohych potvor resim tak, ze ho nepouzivam, osadim patici
a MCU v DIP. Zabere to o trochu vic mista, ale protoze delam doma jen
jednostranne DPS, tak to az tak nevadi (mezi nohy MCU lze s vyhodou
narvat nejake SMD smeti). Programuju mimo aplikaci. Usetri to dost
problemu s premyslenim, jak se bude programovani tlouct s pripojenymi
obvody.
Nicmene k AVR jako MCU v mericim/balancovacim clenu pro LFP clanek bych
mel toto:
1) reference. Interni reference je dost hruza a v novych DS (s modrym
pruhem) jsou uvadeny jeste horsi parametry (ale realnejsi). Uz jsem mel
v ruce ATtiny26, ktera mela Vref 2.72V a to bylo jeste v dobe, kdy se v
DS rikalo, ze max. 2.7V (dnes 2.8V). Takze to bude chtit vymyslet
nejakou pocatecni kalibraci, aby se zmerenym udajum dalo verit a nebyl z
toho disbalancer. Brat surova data a korigovat je az v ridicim MCU mi
prijde...nestastne.
2) Jak chcete delat vzajemnou komunikaci? Uvazoval jsem o kruhu,
kapacitnim oddeleni a tak rychlem prenosu, aby to kapacitni oddeleni
nevadilo. Tiny13 nema UART, takze bude potreba to cele oprogramovat
rucne, navic bez presnych hodin (nebo tam budete davat krystaly?).

O chovani od 1.8V nic nevim, ale rekl bych, ze pokud se nektery clanek
dostane az sem, tak bych nejake definovane chovani jeho MCU nevyzadoval
- teda snad jen to, aby nezapnul balancovani.

   TomM