Re: Falešná AT26DF081A ?

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Pátek Únor 26 11:00:25 CET 2016

> Mozno to teda boli AT25DF081A (vid trebars uvedene PCN alebo aj aktualny
> datasheet od Adesto). Ak ich este mate poruke, bolo by zaujimave vyskusat
> aj tie ostatne odlisnosti uvedene v tom PCN.

Je to tak, v předchozí várce byly osazeny AT25DF081A.
Já se koukal do DS od verze bez "A", přehlédl jsem že mi tam chybí
písmenko.

> Tieto predchadzajuce "dobre ale drobna odlisnost" boli znacene ako AT26? S
> logom Atmel?
> A tieto nove "zle" su znacene ako?

Značené jsou stejně, jsou tam ale drobné rozdíly v detailech popisu.

Vyhrabal jsem staré prototypové desky, kde byla osazena také verze 26.
Popis je stejný, ale ty původní (zřejmě opravdu originál) mají popis
poměrně zřetelný a je viditelně vypálený do hloubky, s proměnnou
hloubkou, jak se zřejmě popisovací laser různě propaluje.

Ty nové mají čáry znaků širší a jsou velmi mělké a také podstatně hůř
čitelné (mají malý kontrast). Viz foto.

Dokonce jsem je přistihl že mi občas vrací i 80 FF FF nebo 81 FF FF, takže to
spíš vypadá na náhodná data. Většinou FF FF FF.

Na kód 90h nereaguje vůbec, s adresou i bez, vrací také samé FF.

> To je znepokojujuce. 9F je JEDECom predpisany prikaz, toto musi fungovat u
> vsetkych modernych sFLASH. Skusil by som 90h (s adresou aj bez), ci sa z
> toho nevykluje nejaky iny vyrobca, u ktoreho dodavatel vie nejaky "magic"
> ktorym to 9F potlaci/zmeni (viem si predstavit ze ten prikaz len cita z
> nejakej OTP oblasti).

Ty vyhrabané staré paměti odpovídají řádně dle DS, tzn. 1F 45 01 00.
Takže soudím že ty nové jsou opravdu falešné.

Tomáš