Nabijeni ultracap

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Únor 24 22:28:18 CET 2016

Ahoj vespolek,

mám doma Banana Pi - jednodeskovej počítač, čínská varianta na raspberry
pi. To je celkem jedno, podstatné je, že ta moje verze má RTC (hodinky),
hodiny jsou udržované pomocí čipu AXP209
http://www.techpowerup.com/reviews/Giada/Q11/images/AXP209.pdf

Trochu problém je, že ten obvod se snaží nabíjet kondenzátor proudem max
400uA až do napětí 3.0V. (strana 7 hodnota Ichrg)
To celkem logicky znamená, že kondenzátor 0,4F bude na měřitelném napětí
asi za dva roky.
A tak si říkám, že bych tomu nabíjení trochu pomohl. Použil bych
napájecí napětí, to je 5V, dal bych do série například 100R rezistor, 2*
normální diodu a 2* nějakou schottky diodu. Tím bych se dostal s
nabíjecím proudem na 30mA a to už by mohlo ten kondenzátor někdy dostat
na měřitelnou hodnotu.

Co si o tom myslíte?

(připomínám, že kondenzátor a deska už jsou dávno hotové a že se mi
nechce je předělávat)

A pro úplnost schema:
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/1100000-1199999/001196092-da-01-en-BLOCKDIAGRAMM_ALLNET_BANANA_PI_BOARD_A20.pdf

Jindra