Re: Koupě TV

Středa Únor 24 16:03:33 CET 2016

Dne 24. února 2016 15:34 Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz> napsal(a):

> PIP je funkce, která skončila na smetišti dějin. Je to skvělé, efektní,
>>

> To se mi nezdá, já jsem PIP taky dost používal, podobně jako ostatní - v
> čase reklam a nebo pro krátké zobrazení něčeho málo důležitého.
> Asi patřím na smetiště.
> Ale mám pocit, že PIP přestal existovat proto, že snižoval sledovanost
> reklam a taky že ho špatně vyhodnocují peoplemetry.

Tak si to představte. Jste výrobce. Máte televizi obyčejnou a televizi s
PIP. Ta s PIP musí mít dva tunery. (Technicky nemusí, ale PIP s jedním
tunerem nikoho neoslníte.) A jiný firmware. A jiný dálkový ovladač. (Nebo
ovladač pro obě televize stejný, ale u té obyčejné jsou tlačítka pro
ovládání PIP zbytečná.) Máte nezanedbatelné náklady na doplnění obyčejné
televize o funkci PIP. A dokud je to zcela okrajová záležitost a prodáte
jednu PIP televizi na 10 000 obyčejných, ty rozdíly v nákladech na jednu
vyrobenou televizi jsou ještě vyšší. Televizi s PIP prodáváte dráž a tím
hůř se prodává. Můžete jít s cenou dolů, ale pak zas na televizi s PIP míň
vyděláte. Taky byste mohl ty obyčejné přestat vyrábět a zůstat jen u těch s
PIP. Ale konkurence PIP nemá, takže má nižší výrobní náklady. Buď prodáváte
za stejnou cenu jako konkurence, takže máte nižší marži. Nebo prodáváte
dráž než konkurence, takže máte sice na jedné televizi stejnou marži, ale
prodáte jich míň. V obou případech vyděláte míň než konkurence. Výsledek?
Vše hovoří pro zrušení PIP v nové modelové řadě.

A tak nějak PIP funkce z televizí vymizela.

Porovnejte si to s 3D funkcí, která pomalu, ale jistě umírá taky a to by si
našla využití ve více domácnostech než PIP. Důvody pro ústup 3D televizí
jsou podobné, vyšší výrobní náklady, nízké prodeje a malý zájem zákazníků o
3D zobrazení jako takové. A není to čím krmit. (A pokud nebude čím krmit
ani ty 4K televize, čeká je podobný osud.)

Pavel Kadečka.