Re: LED osvětlení kuchňské linky

Tomáš Mádr ok2mtm na seznam.cz
Středa Únor 24 13:59:14 CET 2016

Máme pásky Lightex - jednoduché, s tím, že jsou pod linkou dva - zhruba ve
třetinách hloubky. Sice to na první pohled vypadá, že je tam tma, ale
naprosto to stačí, protože světlo není bodové a tedy nemá žádné stíny.

Lightex jsem bral proto, že na rozdíl od číny vím, kdo to pouzdří a že se
ten plast nerozpadne. Linka je z lamina a truhlář tam zafrézoval rovnou
drážky, do kterých jsem pásek zamáčknul a po odzkoušení (po pár letech)
přilepil silikonem.

Tomáš OK2MTM

---------- Původní zpráva ----------
Od: Ladislav Vaiz <spam na nagano.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 24. 2. 2016 13:27:36
Předmět: LED osvětlení kuchňské linky

"Ahoj,
vybírám LED osvětlení kuchyňské linky. Ale netuším jaké vybrat pásky,
aby byla pracovní plocha dostatečně osvětlena.

Vzdálenost bude 60cm. U základního teple bílého pásku 4.8W/m se píše
2700-3500K a tok 160 lm/m. Úhel 120st. 60 LED na metr.
http://www.ges.cz/cz/led-pasek-teple-bily-strip-1210-op-wws-GES05114183.html
http://www.ges.cz/sheets/l/led_pasky_specifikace.pdf

Kalkulačku pro převod jsem našel zde
http://www.uspornaziarovka.sk/pages/L%C3%BAmen%7B47%7DLux-Konvertor.html
, ale nevím, zda těch 160lm je tok jedné LED nebo i okolních LED.

Bude takový pásek dostatečný?

Uvítám jak teoretické (jak to spočítat) tak praktické (mám typ XY a
svítí dobře) poznatky.

Díky Láďa