RE: Statické zakončení RS485

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Pondělí Únor 22 11:32:38 CET 2016

Zdravím,

jak zde někdo psal, na všem máme 2 spínače. Pokud je to jen trochu možné
(rozměrově), máme tabulku nastavení přímo na štítku produktu.

Kdysi jsem to vymýšlel s polovodičovými spínači, ale ono vzhledem k tomu že
linka může mít potenciál i mimo meze napájení, není to až tak snadné, aby to
bylo spolehlivé a jednoduché.

U teploměrů TQS3
(http://www.papouch.com/cz/shop/product/tqs3-o-venkovni-teplomer-s-rs485/ )
jsme ale měli tak špatné zkušenosti s instalací zakončení (protože to často
instaluje nějaký laik, linka se různě doplňuje), že jsme definici klidového
stavu vyřešili svérázně: V každém teploměru jsou velké odpory pull-up a pull
down. Čidla komunikují pomalu, takže to funguje. Vím že to není správně a
nechám si klidně vynadat :-) Ale jinak to nešlo uhlídat, aby odpory byly
zapojeny právě jednou a zakončení také.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel