[OT] Dumbphone se zaznamem hovoru & dualsim

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Úterý Únor 16 16:37:20 CET 2016

> Jako nejsem na to odborník, ale tvrdil mi myslím jeden kolega, že "právně
> korektní telefon" při záznamu hovoru musí proti straně jednou za čas
> pípnout. Liboval si, že na Smartphone existují ty zaznamenávače co to
> nedělají. Pokud je to pravda, tak by mohl být Váš požadavek
> problematicky splnitelný, protože pochopitelně výrobce tel. si nic
> takového nelajzne.
> Každopádně teď jsem to zkusil s Nokia 6300 a ta fakt pípá.
> Jestli to platí stále netuším.

„Každý má právo zaznamenávat své vlastní telefonické hovory.“. Takto se
vyslovil senát Ústavního soudu ČR ve svém nálezu ze dne 13. září 2006,
sp. zn. I. ÚS 191/05. Obdobně jako další soudy v posledních letech
přitom vycházel z úvahy, že při existenci obecného povědomí o tom, že
telefonáty mohou být technickou cestou jejich účastníky běžně
zaznamenávány, lze dovozovat, že účastníci hovoru jsou srozuměni s
možným pořízením zvukového záznamu telefonátu a že s touto možností
konkludentně souhlasí, neprojeví-li nesouhlas.
Tímto předpokládaným „tichým“ souhlasem je tedy splněna podmínka pro
pořízení zvukového záznamu, týkajícího se fyzické osoby nebo jejích
projevů osobní povahy, vylučující neoprávněný zásah do práva na ochranu
osobnosti. Obecně platí, že „pouhým pořízením záznamu soukromého
telefonního hovoru nedochází k zásahu do osobnostních práv účastníka
tohoto hovoru“

http://www.svetandroida.cz/snadne-nahravani-hovoru-aplikaci-total-recall-call-recorder-201403

L.