Re: [OT] Máte někdo zkušenost s některou ze "zázračných" metod výuky cizích jazyků?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Únor 15 21:15:05 CET 2016

Ted koukam, ze se mi z meho zasadniho sdeleni nejak vytratila myslenka,
hlavne, ze jsem se vykecal - tak teda "diky, tuhle aplikaci jsem neznal a
libi se mi", holt uz asi zacinam mit narok na senilitu a demenci :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, February 15, 2016 9:06 PM
Subject: Re: [OT] Máte někdo zkušenost s některou ze "zázračných" metod
výuky cizích jazyků?

Moje anglictina je na zvlastni urovni - cist jsem schopny na urovni
technickych textu a jednodussi beletrie (i kdyz, jednodussi - se skripenim
zubu jsem asi za ctrnact dnu precetl Alenku v risi divu, ale fakt to drhlo -
tim nemyslim zrovna ta uzasna vlastni jmena a zamerne "prebrepty" autora,
ale spis zbytek toho textu, rozecetl jsem i nejakeho Crichtona, ale drhlo to
jeste vic a nedal jsem to), v pripade donuceni jsem schopny napsat nejaky
kratky dopis i bez translatoru (ale zato s gramatickymi chybami), v pripade,
ze se mluvci snazi (a neni to Australan, Skot, nebo Texasan), tak i rozuimi,
co se mi rika, ale v hovoru nedam dohromady kloudnou vetu.

Problem je, ze jsem v anglictine samouk a "vecny zacatecnik" - par ruznych
kurzu, ale ono by to chtelo jednak par let na nejakou vyuku chodit a hlavne
tam na par tydnu odjet, idealne sam, aby se clovek musel domluvit (ale na to
neni cas a prachy).

Ucil jsem se asi osm nebo devet let nemecky (na skolach - ale v tu dobu jsem
se nemecky celkem v pohode domluvil), se ctenim nemam problem (nemecka
mutace Elektrou, Funkamateur a tak podobne), psat taky jeste dokazu, ale
kdyz jedeme s pritelkyni nekam za caru, tak ona sice umi objektivne mene,
ale zase se narozdil ode mne domluvi (jako hotelova provozni a recepcni ma
ty zakladni fraze pod kuzi a s temi hosty se domluvit proste musi) - jak
clovek ten jazyk par let nepouziva, tak je zle (teda par - od skoly mam asi
petadvacet let, sakra, to to leti...).

Ted jsem si nainstaloval zde zminene Duolingo a hodne se mi to libi - jako
pozitivni vidim hlavne to vyuziti mikrofonu a rozpoznavani textu, porad je
lepsi mluvit do tabletu, nez si povidat v duchu nebo hucet do zdi... Pusobi
to na mne opravdu dobre, jsem zvedavy, jak se to na moji anglictine po par
lekcich podepise, muzeme se tu casem "sejit" a porovnat zkusenosti, ja ted
(zase) zacal...

Kazdopadne diky za zminku a za tohle tema.

Pavel Kutina