Re: Páteční dotaz - fyzika

Ondrej ondrej-hwl na hawsys.cz
Sobota Únor 13 10:41:12 CET 2016

Moje úvaha:

Co když vezmeme analogii k magnetu obyčejný oscilátor a anténu, který
vysílá třeba 1MHz. Pokud patřičně zmenšíme LC prvky, tak aby vysílal na
400 THz (viditelné světlo), tak bude vysílat 400 THz a oko to bude
vnímat jako fialovou barvu. Stejně tak není důvod, proč by ten magnet
mohl vysílat např. maximálně 1 MHz a víc ani ťuk (něco jako omezení u
Fotoelektrického jevu). Může-li se otáčet dostatečně rychle si nechme na
jindy :-)

Podle mě se teoreticky může točit donekonečna, protože pokud od něj
nikdo nebude odebírat energii, tak tu svou nikomu "neodevzdá" a tudíž
nemá důvod se zpomalit. Akorát že až se milión parseků od něj objeví
vodič, tak v něm magnet vygeneruje maličký proud a tím se nakonec
maličko zpomalí :-)

Ondřej