Re: Páteční dotaz - fyzika

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Únor 12 23:57:24 CET 2016

 12.2.2016, 23:47:53

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Miroslav Mraz napsal:

> Tomuto způsobu uvažování nerozumím. Původní problém - rotující tyčový
> magnet a jeho vyzařování je zřejmě řešitelný pomocí Maxwellových rovnic.
> Na tom se snad shodneme. Že to řešení není zcela triviální je snad také
> dost jasné.
Ano, zhodneme
> Takže fakt nechápu, proč bych do toho beztak už složitého problému měl
> ještě tahat cokoli z kvantové mechaniky nebo dokonce z kvantové teorie
> pole. Zavedení pojmu jako je foton by bylo vhodné, pokud by to problém
> nějak zjednodušilo, ale nevidím proč by tomu tak mělo být. Dalším
> důvodem, proč něco takového používat by bylo, kdybychom už něco
> vypočítali a výsledek nesouhlasil s měřením.
Pocitat nikdo nic nechce. Tedy, vy mozna ano. :-)

Puvodne jsem tu poznamku o virtualnich casticich uvedl jako reakci na
kolegu Fucika, ktery psal "jak dokonale vakuum dokazete vytvorit".
Teprve dodatecne, jsem si uvedomil, ze by to mohlo znamenat i nejake
nemaxwellovske efekty. Coz je, uznavam asi nad ramec puvodniho dotazu,
ale kolik reakci, se zde striktne drzi puvodniho prispevku.
Navic to povazuji za zajimave, je patek, a i na zkousejici, by takove
znalosti mohly udelat dobry dojem.