Re: Páteční dotaz - fyzika

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Únor 12 22:10:00 CET 2016

Však ano. Objekt s elektrickou či magnetickou dipólovou asymetrií,
rotující kolem příčné osy bude vyzařovat elektromagnetické vlny. Tyto
vlny s sebou odnášejí energii a ta se tedy bude muset nějak doplnit.
Vypočíst z Maxwellových rovnic kolik té energie bude neumím a docela by
mě zajímalo, jestli se tu najde někdo, kdo to umí, nicméně si dovolím
tvrdit, že plést do tohoto problému fotony, elektrony a dokonce
virtuální (případně energii vakua) je nesmysl. Maxwellova teorie nic
takového nepotřebuje, co je faktickým nosičem náboje je úplně putna,
ostatně v době kdy vznikla o tom byla jen dost mlhavá představa.

Mrazík