Re: Vzdálený pøístup

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Pátek Únor 12 13:59:20 CET 2016

Problem je jinde.

1. PLC NEJSOU prakticka nijak zabezpecena, tj. staci manual, google,
nebo reverse engeneering.
2. Spousta vyrobcu PLC pouziva jeden CPU na vse (vykonavani programu i
komunikace)
3. PLC ma velmi omezeny pocet soucasnych spojeni (max desitky), takze
kdyz je nekdo obsadi, dalsi si nevrzne
4. Firmware v PLC se prakticky neaktualizuje

Dobrym testem je na levnem switchi udelat smycku a pockat co PLC na
temze segmentu udela ;)

Stane se totiz to, ze prvni broadcast se zacne nekontrolovane mnozit a
spatnou vlastnosti broadcastu je,
ze jej nedokaze odfiltrovat Eth radic, ale musi se o to postarat SW. V
kombinaci s bodem 2 je to smrt.

Kdezto, pokud spojeni resi router, tak ten to bud ustoji (nebo lehne,
coz jsem uz take videl), ale
PLC si v klidu resi michani nejakych jedu, nebo tak neco.

Cele situace vznikla diky zmene paradigmatu.
Drive se k PLC pripojovalo vyhradne pres nejakou variantu RSxxx rozhrani.
Tj. k PLC se dostal jen ten, kdo tam fyzicky byl. Pripadne se pouzival
modem a telefon.

Dnes je Eth vsude, pristup take vsude. Jen PLC svet na to reaguje pomalu
a postupne.
PLC co dnes osazujete bude fungovat cca dalsich 30 let.

Potom je tu sociologicky rozmer problemu.
Pokud to udela jeden technik, nic se nedeje.
Pokud se to stane nepsanym standardem, tak se nekdo zly urcite najde.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Executive Head
Elekt Labs s.r.o.
Collection and evaluation of data from machines and laboratories
by means of system MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Address:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158