zavada TV

Úterý Únor 9 15:46:49 CET 2016

On 9 Feb 2016 at 13:18, Cihak na dkv.cd.cz wrote:
> Píšete "při odpojení kondenzátoru od napájecího zdroje" Pokud předpokládám správně
> překlep a místo "or" tam má být "ot". Je jasné že na kondenzátoru nesmí být
> napětí.
Ano, ano, překlep, samozřejmě.

> Opravdu to funguje. Měřím tím už několik let a nikdy jsem nemusel žádný kondenzátor
> vyndat abych něco změřil. Jen musí být měřený kondenzátor bez napětí. Ale je tam
> ochranná dioda. Jednou jsem zapomněl. Efekty byly zvukové i pachové :-). Vyměnil
> jsem ochrannou diodu a jelo se dál.
Já od "jisté doby" radši kondíky před manipulací šlusnu, třeba šroubovákem. I když
možná ještě lepší by bylo je nezkratovat natvrdo, ale vybít neškodněji, třeba přes
bramboru :-)  (volně ložený nabitý superkondenzátor jsem zatím ještě naštěstí
nepotkal, ale ...)

> A mimochodem jako bonus to je i miliohmetr. Měří i klasické malé odpory.
> Samozřejmně rozlišení a přesnost nic moc ale na rychlou orientaci výborné.
No jo, tím čtyřdrátovým připojením. To může být užitečné i na měření nějakých
divných přechodových odporů, prasklin apod.

D.O.