zavada TV

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Úterý Únor 9 13:18:57 CET 2016

Píšete "při odpojení kondenzátoru od napájecího zdroje" Pokud předpokládám správně překlep a místo "or" tam má být "ot". Je jasné že na kondenzátoru nesmí být napětí.

Opravdu to funguje. Měřím tím už několik let a nikdy jsem nemusel žádný kondenzátor vyndat abych něco změřil. Jen musí být měřený kondenzátor bez napětí. Ale je tam ochranná dioda. Jednou jsem zapomněl. Efekty byly zvukové i pachové :-). Vyměnil jsem ochrannou diodu a jelo se dál.

A mimochodem jako bonus to je i miliohmetr. Měří i klasické malé odpory. Samozřejmně rozlišení a přesnost nic moc ale na rychlou orientaci výborné.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Obdrzalek
Sent: Tuesday, February 09, 2016 12:45 PM
To: HW-news
Subject: Re: zavada TV

A da se s nim fakt merit kondenzatory zapajene v obvodu? (bez zapojeneho napajeni,
samozrejme)

Na originalnim ruskem foru pise (transkripce) "pri OTKLJUCENII kondensatora or
istocnika toka" coz chapu jako ze je potreba kondenzator odpojit, ale neni mi jasne,
jestli staci nenapajet anebo je potreba skutecne odpajet od zbytku obvodu.

D.O.