zavada TV

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Úterý Únor 9 10:56:00 CET 2016

To máte pravdu. Ale to jde jen tam, kde jsou spoje za provozu dostupné.

Vyměnit všechny kondenzátory samozřejmě může vést k pozitivnímu výsledku. Ale co když je to něco jiného ? Já oměřím kondenzátory a VÍM zda je to jimi nebo něčím jiným. Třeba včera jsem měl na stole jeden monitor který se choval přestě tak že to vypadalo na závadu zdroje. Ale kondenzátory byly bohužel v pořádku. Kdybych postupoval podle Vás vyměnil bych kondenzátory za cca 200kč (kvalitní kondenzátory něco stojí) a vrátil nefunkční monitor...

Takto jsem prostě vrátil monitor s tím že ho opravit neumím. Měřit se na tom nedá protože se k DPS za provozu nedostanete... Legrace je v tom, že mi dnes rozzářený majitel oznámil že monitor po mé "opravě" funguje dokonale :-)). Asi jsem někde zahýbal nějakým konektorem nebo studeňákem.

    Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Standa Palas
Sent: Tuesday, February 09, 2016 10:17 AM
To: HW-news
Subject: Re: zavada TV

Dobrý den

Já na kontrolu vadných kondenzátorů už léta používám osciloskop. Prostě ho připojím paralelně na kondenzátor a podle průběhu napětí se dá většinou velmi rychle zjistit jak na tom ten kondenzátor je. Rovná čára - v pořádku, chlupatá - horší, velký rozkmit napětí - problém.
Tedy dělám to jen když mne to zajímá. Většinou ale kouknu na desku a tam kde vidím, že je kondenzátor vedle něčeho, co topí ani neměřím a jdu najisto.
Jinak pokud se mi dostane do rukou starší zařízení a má problém se zdrojem, automaticky měním všechny kondíky ve zdroji, ne jenom ty, co jsou špatné. Kondíky nemají neomezenou životnost a nechci aby se mi to zařízení za půl roku vrátilo s dalším vadným kondíkem.
Používám co nejkvalitnější kondenzátory. Když si spočítám cenu kondenzátorů a cenu práce, tak i ty dražší kondenzátory jsou v porovnání s prací za pakatel.

Standa Palas