[!!Mass Mail]Patecni experiment - zkratujte zdroj:-)

Pátek Únor 5 21:20:02 CET 2016

Zdroj MESIT 40V/10A:
Průběh nejčastěji měl dvě špičky - první menší a druhou větší (viz ovl_supply 1)
Maximální proud v počáteční špičce 36A, ve druhé špičce 61A
50% trvalo cca 300us, pak buď nastala druhá špička nebo to šlo dolů (obr2)
nad 2,5A - podle mého zobrazení v podstatě celý přechocový děj trval 600us
Měřil jsem osciloskopem FLUKE124, sonda 1:1,  odpor jsem držel v sondě osciloskopu a přikládal ho přímo ke svorkám zdroje.
Měření probíhalo při teplotě 18°C, tlaku 1015 hPa v ovzduší vzájemného porozumění a soudružské spolupráce.
Stačí takto?

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Friday, February 05, 2016 2:48 PM
To: HW news
Subject: [!!Mass Mail]Patecni experiment - zkratujte zdroj:-)

Dobrý den všem,

tak mě napadl námět na experiment:
1. Nastavte na svém laboratorním zdroji 20 V/2 A 2. K osciloskopu připojte odpor 0,1 R/pár W 3. Nastavte sync na 0,2 V, rise a normal, nebo single 4. Rozsah 0,1 ms/d a 1 V/d, 0 dolů na předposlední řádek, DC vazba 5. Zdroj zkratujte tím odporem (případně upravte nastavení a zopakujte) 6. Uveďte:
- jakého maxima proud dosáhl,
- jak dlouho trvalo nad 50 % této hodnoty,
- jak dlouho trvalo nad 2,5 A

Nemáte-li po ruce osciloskop:
1. Vemte 0,1 R/pár W, nějakou shottky na pár A, low ESR elyt 100 mikro 2. Zapojte tak, aby úbytek na R mohl přes D nabíjet C 3. K C připojte multimetr a nastavte rozsah 20, nebo 40 V 4. Zkratujte tím zdroj 5. Uveďte, kolik ukazoval měřák těsně po zkratu

Pokud se o svůj zdroj bojíte, použijte 1 R.

:-)
PH