Jaky byste chteli laboratorni zdroj

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Úterý Únor 2 10:29:29 CET 2016

nejde o rozpocet. U novych merakov mas standardne vsade usb/ethernet a
GPIB treba vyziadat a doplacas zan nie malo penazi. Nie u vsetkych
merakov je k dispozicii.

Naozaj som presvedceny, ze GPIB je uz okrem velmi specialnych aplikacii
mimo. Odrobilo si svoje, ma uz vek aby mohlo odist do dochodku. Ethernet
ma mnozstvo vyhod, dlzka zbernice je neobmedzena, pocet zariadeni je
neobmedzeny, synchronizacia medzi meraniami tiez nie je problematicka. Z
hladiska synchronizacie nevidim velky rozdiel medzi sekvencnym
posielanim prikazov po GPIB a ethernete. Ak treba nieco naozaj super
presne synchronizovat (pod ms) tak sa aj u GPIB zariadeni musia pouzivat
externe triggre. Na odmeranie jedneho numerickeho udaja je to este ok,
ale ak chces tahat krivky, alebo ine dlhsie data zo spektrakov, alebo
nebodaj osciloskopov je to skoro nemozne.

Sam vies, ze mam rad historicke veci. Mam mnozstvo skusenosti so
zlozitymi meracimi aparatmi a ver mi, ze s USB/ethernetom dokazes
pracovat ovela efektivnejsie a lacnejsie ako s GPIB zariadeniami. Ina
vec je samozrejme ked uz mas v labaku 80 pristrojov vybavenych GPIB, to
je jednoduchsie kupit si kartu, alebo prevodnik. U novych pristrojov by
som GPIB uz vobec neuvazoval.

b.